I did it!

I natt har jag sovit ganska dåligt och vaknat flera gånger. Kan inte skylla på Zelda den här gången, eftersom jag hade stängt dörren till sovrummet (med henne utanför alltså). När jag vaknade under natten tänkte jag att jag nog skulle hoppa över promenaden, just eftersom jag sovit dåligt. När klockan väl ringde låg jag och drog mig en stund, men till slut bestämde jag mig för att gå upp och ta den där promenaden.

Kom iväg 20 minuter senare än jag hade tänkt, så det kändes lite stressigt men jag trodde att jag skulle hinna ändå. Hade en del klädproblem, och gick även och bytte om i sista stund, när jag precis var på väg att gå. Trodde att jag kanske hade klätt mig för varmt, men det visade sig att det nog hade varit bra om jag hade behållit dom kläderna på. Lite småkallt var det eftersom det blåste ganska mycket, men samtidigt blev jag ju lite svettig också. Svårt att veta. Solen skiner men samtidigt har inte värmen kommit riktigt än.

Kom hem i ganska bra tid och duschade. Sen hann jag med att koka ägg också, så frukosten bestod av yoghurt, macka och ägg.
Var ute i ganska god tid, men återigen ställde kläderna till det och precis när jag skulle cykla till jobbet bestämde jag mig för att byta byxor. Och så skulle man ju fundera på vilken jacka och vilka skor man skulle ta också. Så jag kom till jobbet ganska precis i tid. Och cyklingen var lite jobbig, eftersom det var sån motvind.
Det är en svår tid nu, när det gäller kläder.
Jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med att jag hann med en promenad före jobbet. Och bäst av allt är att jag kan sätta mig i soffan med gott samvete ikväll när jag kommer hem.
Tyckte även att det skulle bli intressant att se om jag känner mig piggare på jobbet efter den här starten på dagen, men det tror jag inte jag gör faktiskt. Sitter och gäspar idag också. Det är nog för att jag sov dåligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0