Pasta- och broccoligratäng

Har tänkt att jag ska försöka äta lite mer järnrik mat, t.ex. broccoli, för att se om man blir lite piggare. Hittade det här receptet idag på www.arla.se som jag gjorde till middag, och det var väldigt gott!

240 g pasta (knappt 5 dl)
250 g broccoli
4 dl Kelda Pastasås Parmesan & Skinka
1½ dl riven ost gratäng

Sätt ugnen på 200 grader. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Dela broccolin i mindre bitar och koka den i lättsaltat vatten ca 1 min. Häll av vattnet och spola broccolin i kallt vatten. Lägg pasta och broccoli i en smord ugnssäker form. Häll på såsen och strö över osten. Gratinera i övre delen av ugnen ca 15 min.


Jag hittade inte pastasåsen Parmesan & skinka och tog i stället Pastasås mild ost. Köpte även en förpackning skinktärningar och strödde över innan jag hade på såsen och osten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0