2nd week

Ja, då var min semester över för denna sommar. Nu är det bara en lördagkväll och en söndag kvar innan man börjar jobba.
Större delen av denna vecka spenderades ju i Uppsala. Kom ner på måndagen. Då tog vi med lite matsäck och åkte till en strand och solade i ett par timmar. Det blev även årets första (och sista?) dopp för mig! Grillade på kvällen och fotograferade min fina gravida kusin.
På tisdagen gick vi på stan en sväng. Sedan hann vi även med att plocka lite blåbär. Ja, hon orkade det trots att hon har tid för barnafödande fyra veckor senare! På kvällen blev det bio. "Knight and day". Den var väldigt bra!
På onsdagen tog vi det bara lugnt, eftersom det regnade. På eftermiddagen åkte vi till Öregrund/Gräsö och hälsade på mamma och pappa. Vi åt på ett väldigt bra ställe där dom hade grillbuffé. Så gott! Man hämtade köttet direkt från grillmästaren, som stog och grillade en massa olika typer av kött. Åt bland annat vildsvin, anka, hjort och gris.
Sista dagen i Uppsala fick gå i turismens tecken. :) Vi var och kollade på Domkyrkan, Slottet och Botaniska trädgården. Hann även gå i några affärer. Sen bar det av hem till Ljusdal igen.

Igår fixade jag naglarna hos Adele. Sen mötte hon och jag upp Kristin för en lunch på Finess. Vi tog även en fika efteråt, och så en sväng på köpingen.
Idag blev det en sväng till på köpingen för mig och Kristin och ikväll blir det spelkväll hos Adele och Niklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0