Den bästa!

Då var den här helgen över och jag tänkte summera den.
När vi kom ner till Stockholm åkte vi direkt till Gröna Lund för att leta upp ett bra matställe att äta på innan konserten. Det var kö/fullt på dom flesta ställena, men på Tyrol fick vi ett bord ganska snabbt. Åt en jättestor schnitzel!
Sen gick vi och tog en bra plats framför scenen. Inte längst fram, men ganska nära scenen. När Emma och Jocke kom till Grönan efter att Emma slutat jobba så gick jag för att möta dom. Under tiden hann det fyllas på med folk så när vi skulle hitta tillbaka var det bara att försöka tränga sig förbi alla. Några sura miner och kommentarer fick vi. Men vi lyckades hitta mamma och pappa mitt i vimlet!
Konserten var jättebra! Fullt ös i 2,5 timme! Det enda jag saknade var "Hon gör mig galen". Min favoritlåt på konserterna, som han alltid brukar spela. Den brukar låta olika varje år, så det är alltid lika spännande att se hur han arrangerat den. Men den här gången kom den aldrig. Men en otroligt bra konsert var det ändå! Och vi hade tur som stog så långt fram, för vi hörde sen att det var drygt 22.000 personer där! Den tredje största konserten nånsin på Grönan! Bara Bob Marley och Lady Gaga har lockat dit en större publik!
Efter konserten åkte vi in till stan och satte oss på en pub och drack några öl/cider. Kvällen fick dock ett snöpligt slut. Vi hade låst in våra väskor på T-Centralen eftersom vi åkte direkt till Grönan. När vi skulle hämta ut dom och åka hem till Emma så var hela Centralhallen låst! Vi gick runt hela Centralen men hittade ingen väg in, så vi fick åka hem utan dom. Mamma och pappa åkte in på morgonen efter och hämtade dom.

Resten av helgen spenderades strosande på stan. Det blev lite shopping. Igår gick vi på några fotoutställningar på Kulturhuset. På lördag kväll så åt vi en underbart god middag på en bra restaurang som vi blivit rekommenderade. Jag åt lammrostbiff på spett med potatisgratäng, fårostmousse och grönsaksragu. Kunde inte sluta äta! Det godaste jag ätit på länge!

När vi var på väg mot stan på lördagen hamnade vi mitt bland en massa folk. Då kom jag på att det var Pride-paraden, så vi stannade och kollade på den. Roligt att se! Tänk vad mycket speciellt folk det finns! Men inte kunde jag tänka mig att paraden skulle kunna vara så lång! Det tog över en timme innan alla hade gått förbi! Det var tydligen ca 40.000 personer med i paraden!
Tyvärr hade jag lagt ur kameran ur väskan på morgonen, eftersom jag inte trodde att jag skulle behöva den när vi skulle gå på stan. Hade varit kul att ha lite bilder från paraden.

Det var min helg det och nu har jag bara en vecka kvar till semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0