Wish it could be christmas every day

Nu är julen i princip över för detta år. Känns alltid lika trist. Det går över alldeles för snabbt när den väl kommer. Men det har varit en mysig julhelg iaf.
På torsdagen blev det som jag skrev tidigare en kväll hos mamma och pappa med provsmakning av julskinkan och julgransklädning. Emma och Jocke kom också hem då. Klockan blev halv två på natten innan jag åkte hem, så vi hade mycket trevligt!
På julaftonsmorgonen kunde man ju inte sova så länge så man var ganska trött ett bra tag in på dagen. Vi tittade på Trolltyg i tomteskogen och sen såklart Kalle Anka! Senare var det dags för julmaten. Mammas underbart goda julbord! Tyvärr blev jag mätt alldeles för fort.
Efter maten var det dags för något vi sett fram emot ända sedan kvällen innan när vi la alla julklappar under granen. :) Utdelning och öppning! Jag fick som vanligt agera tomte och dela ut julklapparna. Blev många i år också. Och jättemånga bra julklappar!



När vi var färdig med detta testade vi en av mina julklappar från Emma och Jocke. Ett roligt spel som heter När då då. Jättekul hade vi, men man blir väldigt medveten om hur dålig man är på historia!

Sen var det då Juldagen igår. Vi gjorde inte så mycket under dagen. Jag, Emma och Jocke åkte till min lägenhet och höll Zelda sällskap. På kvällen blev det som vanligt utgång. Vi satt hos mig först, tillsammans med Emmas kompis Linda och hennes nyblivna fästman Kenneth! Då provade vi en av Emmas och Jockes julklapp från mig, ett annat spel. Utan tvekan heter det. Riktigt roligt hade vi! Ska nog köpa det själv också. :) Och så gick vi ner till Järnvägs och köade en stund. Irriterade oss på folk bakom oss i kön innan vi till slut kom in. Vi hittade några platser att sitta på, så vi stog där hela kvällen och pratade. Det var trevligt tack vare sällskapet. :) Annars är Järnvägs och dess gäster inte mycket att hänga i julgranen!

Nu väntar jag på att Emma och Jocke ska hämta mig, så ska vi åka till mamma och pappa och umgås lite innan dom åker hem till Stockholm. :/ Trist att dom måste åka redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0