"Mardröm"

I natt drömde jag att jag hade blivit antagen till universitetet i Uppsala. Jag hade flyttat ner alla mina saker till mitt nya boende. En dag kom jag på att jag skulle kolla vilken dag det var upprop. Tror det var en torsdag och jag var ganska säker på att uppropet var måndagen efter.
Jag tog fram brevet och såg att uppropet hade varit på tisdagen före! Jag fick panik! Missar man uppropet förlorar man ju sin plats. Jag började fundera på hur jag skulle förklara för mamma och pappa, som precis hjälpt mig att flytta alla saker nästan 30 mil och att bära allt upp och ner för trappor, att vi måste flytta hem allt igen.
Jag tänkte att jag skulle ringa till skolan och fråga om min plats fanns kvar, men jag hann aldrig se hur det gick innan jag vaknade. Skönt att vakna i sin säng här hemma och inte i Uppsala. :)

Nu ska jag gå in och ställa mig i bostadskö i Uppsala, som min vän som pluggar där tyckte att jag skulle göra. Om man kommer in nästa år till exempel. Bra att jag blev påmind med drömmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0