Spelkvällen

Igår var det äntligen dags för våran spelkväll som vi har försökt få ihop länge nu! Det blev mycket trevligt!
Jag bjöd på middag och kvällens meny var Flygande Jakob och till efterrätt mjölkchokladpannacotta.
Efteråt började vi spela tjejspelet Barbro. Jag mindes inte så mycket av det, men vi kom fram till att det var lite segt så efter ett tag bytte vi till Alias Party. Det var mycket roligare! Det får vi ta och spela lite då och då tycker jag. :) Man ska förklara ord, med andra ord. Och i partyversionen ska man ibland göra lite andra saker samtidigt. Bland annat ska man förklara orden med en viss sinnesstämning. Jag fick såklart den, för mig, svåraste sinnesstämningen, "arg"! Det gick inte! Jag kunde inte låta bli att skratta. Sen fick jag även prova på att vara hysterisk. Det gick lite bättre, men det var svårt. :)
Senare gick vi ner mot Järnvägs, och möttes av en jättelång kö! Ungefär som det brukar se ut på juldagen. Jag har nog inte varit med om den kön en vanlig kväll. Vi funderade på att gå till Stadt i stället, men där såg det väldigt folktomt ut, så vi gick tillbaka till Järnvägs igen. Till slut kom vi in, när klockan var 1. Men av dom fem vi var hos mig var det bara jag och Sandra som till slut gick in på Järnvägs.
Precis när vi kom upp för trappan till övervåningen hörde vi Smalare än Thord säga "Tack för i kväll". Det var den spelningen det! Vi hann inte ens se dom! Men vi hann dansa lite i alla fall.

Tack tjejer för en trevlig kväll! Det gör vi om snart. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0