Härlig onsdag!

Igår hade jag en av dom bästa onsdagarna på länge! Började jobba klockan 7.00. Efter ungefär en timme kom frågan från cheferna om det var någon som var intresserad att sluta tidigare om det var lugnt. Jag hamnade först på listan över intresserade. Det slutade med att jag fick sluta klockan 13.00 i stället för 15.15. Riktigt skönt och det kunde ju inte komma mer passande, eftersom syrran var här!
Vi åkte till Nore och låg och solade i kanske 2,5 timmar. Första strandbesöket i år! Jättehärligt! Men vattnet var alldeles för kallt så något badande blev det inte. Vattnet nådde kanske till knäna när det fick räcka.

Sen åkte vi och köpte jordgubbar från Tallåsen och åkte hem och smaskade i oss. :) Efter en dusch så klippte Emma mig. Och så gjorde vi oss i ordning och gick ner på Järnvägs. Där åt vi en trerätters middag och drack ett par cider/öl. Mycket gott! Vi åt vitlöksbröd med tzatsiki till förrätt. Till varmrätt åt jag grillad lammytterfilé med potatisgratäng och till efterrätt blev det en jättegod vitchokladcreme med sommarfrukter.
Riktigt lyxig onsdag!!

   

I morse släppte jag av Emma vid tåget innan jag skulle börja jobba. Så nu har hon åkt hem. :( Tråkigt. Det har varit så mysigt att ha henne här några dagar! I morgon åker hon till Grekland och kommer garanterat att få en underbar vecka! Men lite avundsjuk är man allt. :) Nästa söndag ses vi igen, syrran och jag! Känns bra att det inte är så långt till nästa gång.

Idag fick vi ett mail om att vi inte får vara inne på privata internetsidor på jobbet, så det kommer nog inte att bli så mycket bloggande på dagarna då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0