Måndag igen...

Då var en mysig helg till ända...
I lördags åkte jag ju till Hudik och hämtade Emma. Vi passade på att gå en sväng på stan och gick och åt lunch. När vi sen kom hem till mig var vi så trötta och slöa så vi satt ett par timmar i soffan och bara latade oss. Till slut gick vi ner till Gamla stan och satte oss på uteserveringen och åt pizza. Gott! När vi ätit färdigt strosade vi lugnt genom köpingen. Sen gick vi hem och kollade på film hos mig, i en otroligt varm lägenhet! Det var 29 grader inne på kvällen.

På söndagen vaknade vi ganska tidigt och hade tänkt ta med oss en fruktig, somrig frukost till Norebadet och passa på att sola ett par timmar på förmiddagen. Tyvärr var det alldeles mulet när vi klev upp så vi fick ändra planerna lite. Vi tog bilen och åkte och fotograferade på ett par ställen, för att sen åka och köpa mjukglass. Den första i år för mig. :)
På eftermiddagen åkte jag och Sandra mot Bollnäs för att se Takida! Efter vägen kom det en rejäl regnskur, så man knappt såg vägen. Vi blev lite oroliga över hur det skulle bli. Vi stannade till på Max och åt och då började regnet att avta. När vi åkte vidare hade det slutat regna och det såg hoppfullt ut. När vi kom fram till Freluga Trädgårdsscen var vi först på plats och stog först i kön! Solen tittade fram mer och mer och det slutade med att vi fick riktigt fint väder.
Freluga Trädgårdsscen var ett riktigt mysigt ställe och dom som har det var jättetrevliga. Dit ska jag åka fler gånger! När vi till slut fick gå in så tog vi våra stolar och satte oss längst framme vid scenen. (Man har med sig egna stolar att sitta på, och kan även ta med matsäck. Riktigt mysigt och hemtrevligt!)
Konserten var riktigt bra, men lite för kort. Ca en timme och en kvart spelade dom. Dom hade gärna fått spela längre! Efteråt satt vi kvar ett tag för att få en glimt av dom och kanske några bra bilder. Det slutade med att Sandra fick en bild på henne och sångaren, samt henne och en av gitarristerna. Lyckan var gjord! :D
Det var skönt att komma hem i bra tid sen, jag var hemma redan klockan 21.00 och hann umgås ett par timmar med Emma innan det var dags för sängen.

Jag lägger kanske ut lite bilder från konserten senare. Nu ska jag snart åka och luncha på Finess med syster. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0