The future...

Idag kom beskedet från högskolorna. Jag har ju sökt till logopedprogrammet flera gånger nu, men den här gången visade det sig att jag inte hade behörighet till det längre. Dom har lagt till ett ämne som man måste ha. Men det kändes inte så jobbigt att få det beskedet, eftersom jag har börjat tveka på om jag vill läsa till logoped. Jag har ju sån beslutsångest över vad jag vill göra.
Jag kom in på en Medieutbildning - Rörlig bild. Det är ju nånting jag gärna skulle vilja jobba med. Tyvärr är utbildningen i Falun och det känns inte så lockande. Min första tanke var att jag inte skulle börja. Det har jag varit inne på hela tiden. Men ändå så började jag fundera nu...
Det jag är mest orolig över om jag skulle hoppa på en sån utbildning, är att alla som går där har hållit på mycket med sånt tidigare, både som hobby och kanske även pluggat/jobbat med det. Jag höll ju på med rörlig bild på gymnasiet, men har inte jobbat nånting med den digitala tekniken (usch vad gammal man låter!). Nog för att jag brukar ha ganska lätt för att lära mig den tekniska biten. Sen gäller det att vara kreativ också. Ska man få jobb i den branschen måste man ju vara väldigt duktig.
Det är inte lätt det här med framtid och karriär! Jag får fundera vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0