LCHF

Kristin berättade igår om LCHF, som hon har testat den här veckan. LCHF står för Low Carb High Fat och är alltså ett sätt att äta, där man undviker kolhydrater och äter mer fett, riktigt fett. Hon har redan märkt skillnad i energi och även på hur byxorna sitter. :) Så nu funderar jag på att prova det.
Men det känns svårt att börja, för det går ju emot allt man lärt sig innan. Att äta mer fett känns helt fel egentligen. Men det är ju värt ett försök. Hittade jättemånga recept, och mycket som lät gott.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Helt klart värt ett försök! Som jag sa igår så märks det så himla tydligt för mig på eftermiddagen/kvällen efter jobbet då jag i vanliga fall är tröttare än tröttast. Men nu orkar jag göra något efter jobbet och jag sitter definitivt inte och gäspar hela dagarna! Känns jättebra! :) Och sen just dem här mättnadskänslan som jag känner har också blivit nu, är inte alls småsugen mellan måltiderna som jag tidigare alltid var :) Kanon säger jag! :)

2010-06-11 @ 14:57:51
URL: http://www.thetimeisnow.devote.se
Postat av: Jon

Har en hel LCHF-receptbok hemma jag om du behöver inspiration :)

2010-06-11 @ 16:25:49
URL: http://www.tvpiraterna.se/jawblog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0