Min helg

Igår var som sagt jag och Adele i Hudik och shoppade. Vi hittade en del båda två, så det blev en lyckad shoppingtur. :) Nedanför ser ni mina inköp. En festtop, t-shirt, skärp, shorts och ett diadem.

När vi kom hem till Ljusdal hann jag sätta mig framför tv:n en stund och se kortegen med det kungliga brudparet. Dom var så fina. :) Jättefin brudklänning tycker jag!
Sen gjorde jag mig klar för att gå till Adele och Niklas för grillning. Vi började med en omgång kubb. Adele och jag mot grabbarna och vi förlorade, men inte med så mycket. :) Vi hade en trevlig kväll med god mat och. Synd med vädret, men vi kunde iaf sitta ute och äta. Men vi hade tak över huvudet, vilket var tur eftersom det började ösregna och hagla. Efter den skuren satte vi oss inne. När två i sällskapet drog sig ner mot krogen satt jag, Adele och Niklas kvar hos dom. Åt lite marängswiss och spelade spel.

Idag sov jag länge och sen har jag faktiskt suttit framför tv:n hela dan. Tänk vad många söndagar som blir förstörda nu för tiden! Det måste bli ändring på det. Har suttit och kollat på kungabröllopet hela dan. Jag spelade in det igår, och det var ju några timmar att gå igenom. Kanske verkar nördigt att spela in det eftersom det visas i repris, men eftersom jag har en dvd med inspelningsbar hårddisk så utnyttjade jag det och spelade in hela sändningen så kan jag välja själv vad jag vill se. :) Man kanske vill se mer än höjdpunkterna som visas efteråt. Och jag hade tänkt kolla bara på bröllopet, kortegen och lite av festen men det var mycket intressant så det blev att jag tittade på det mesta! Spolade ibland när det blev lite segt.
Blev väldigt imponerad av Daniels pappas tal! Bra gjort att tala så bra inför alla dessa kungligheter. Och Daniels tal var också jättefint! Och Kungens. :)

Nu ser jag fram emot en fyradagars jobbvecka och sen midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0