Härlig lördag!

I morse såg det inte ut att vara så fint väder, men det började att spricka upp och nu är det klarblå himmel och ca 23 grader i skuggan! Riktig sommarvärme!
Gick en liten sväng på köpingen idag och hittade en present, som jag var ute efter. Köpte även en "present" åt mig själv. :) Innan jag gick hemifrån tänkte jag att "Äntligen får jag ta fram min nya sommarjacka!". Tog av gammal vana på mig ett par jeans och en t-shirt. Klev glatt utanför dörren och slogs av en värme jag inte hade väntat mig! Visserligen hade jag tittat på termometern, men kunde ändå inte föreställa mig att det skulle vara så här varmt. Jackan var lite överflödig. :) Men den fick sitta på, eftersom jag snabbt hade börjat svettas och inte ville gå och skylta med svettfläckar. :)
Hade sen tänkt vara duktig och träna, kanske en springtur i Måga. Men det kändes helt enkelt för varmt så i stället tog jag på mig bikinin och satte mig på balkongen. Och där sitter jag än...
Satte mig och läste lite, men det går lite segt att läsa för jag tyckte att Zelda också skulle få vara med ute, och eftersom jag inte vet vart hennes koppel är så får jag sitta på helspänn så hon inte hoppar upp/över balkongräcket. Nog för att hon bara hamnar på ett tak precis under balkongen, men därifrån kan hon ju hoppa vidare ner och springa iväg.
Och jag vet alltför väl hur snabbt det kan gå när hon ser något att jaga, efter att hon ramlade ner från balkongen en gång i Ämbarbo. Usch vad rädd jag blev!
Och apropå Ämbarbo, nu när sommaren kommer saknar jag den balkongen lite. Större, mer skymd balkong, med sol hela dagen!

Ikväll ska jag och Anna till Erika och äta varma mackor (kanske på altanen när det är så skönt väder?). Sen ska det drickas lite vin och sjungas Singstar! Det blir roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0