Helgen

Då var helgen över för den här gången och man sitter på jobbet för en ny arbetsvecka. Det blåser nästan storm ute och gick väldigt trögt att cykla. Desto lättare går det nog hem sen, om inte vinden vänder.

Har haft en bra helg och här kommer en liten sammanfattning.
I lördags gick jag och mamma och köpte tyger till nya gardiner och soffkuddar. Sen gick jag hem och städade lite snabbt för att sen ta cykeln hem till Tallåsen. Hade tänkt sola lite där, men lagom till att jag kom hade solen försvunnit bakom molnen. Vi fikade och så satt jag och läste lite på altanen.
Sen var det bara att ta cykeln hem igen för att duscha och göra sig klar för tjejkväll. Anna och hennes dotter Jennifer kom till mig. Vi gjorde tacos och kollade på film. Mycket trevligt! Jennifer är en härlig och pratglad tjej! Tyvärr blev hon dålig på kvällen, men det blev ändå ganska sent innan dom åkte hem.

I söndags kom mamma till mig och hjälpte till att sy gardiner. Fick även hjälp att putsa fönstren. Vad skulle man göra utan mamma?! Det hade nog inte blivit några gardiner utan henne. :) Sen bjöd jag mamma och pappa på middag. Vi satte även upp en ny rullgardin, som gör det lite mörkare och håller värmen borta lite bättre än den andra. När dom åkt hem sydde jag kuddfodralen. Men det återstår att se om jag gjort rätt, dom är inte helt färdiga än.

Som sagt, nu har en ny vecka börjat. I kväll är det Blodomloppet. Det blir promenad eller intervallträning för min del. Ser även fram emot helgen, då det blir tjejfest!

Kommentarer
Postat av: Nette

Sv: Ja visst är kattungarna söta=) Du är inte sugen på en liten kompis till din katt?

2010-05-25 @ 07:39:48
URL: http://nettevw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0