Min helg

Igår gick jag en sväng på köpingen och skulle handla lite diverse saker, men kom hem tomhänt. Sen började jag förbereda lite för att sy två löpare, men jag hann inte så långt. På eftermiddagen åkte jag till Sandra. Åt middag med hennes familj. Jag köpte med mig maten så lagade Sandra till den. :)
Efter maten åkte jag, Sandra och Agni till macken och skulle köpa glass. Det blev dock två chokladkakor i stället, av den större varianten. Tur att vi var flera som skulle dela på dom! Köpte bl.a. en ny sort med Polka. Riktigt god var den!
Efter att ha ätit en hel del choklad bestämde vi oss för att ta en liten promenad. Fint väder så det var en härlig kvällspromenad. Sen satt vi och kollade lite på tv och hade det mysigt i soffan, jag, Agni och Sandra.
Jag fick även en ny bästa vän igår. :) Agni frågade mig: "Lena, visst är vi bästa vänner?" :) Gullungen! Men hennes mamma är fortfarande också min bästa vän!

Idag tog jag en cykeltur. Började med att cykla upp för Kolsvedjaberget. När jag kom upp var jag väldigt skakig i benen. :) Satt och tittade på utsikten och vilade i 20 minuter innan det var dags för nerfärden. Fortsatte sedan att cykla runt Kaven, så det blev en mils cykling.

  

När jag kom hem stog bakning på schemat. Testade att hitta på ett eget recept, och det gick ganska ok. Smakade ganska bra. Med några ändringar nästa gång så blir det nog ännu bättre. :)

Sen provade jag att göra spenatsoppa till middag idag. Det smakade varken äckligt eller speciellt gott. Det gick att äta. :)



Hade tänkt ta ett intervallpass i kväll, men cyklingen får räcka för idag.

Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0