Tårttävling

Aktiviteterna fortsätter på jobbet den här veckan och idag var det dags för tårttävling. Jag och min närmsta chef bakade hos henne igår kväll och det tog drygt fem timmar, trots att vi redan förberett och bakat tårtbotten!
Det var inte det lättaste att göra den. Att få marsipanen att hålla medans vi skulle få den över "flygplanskroppen" var inte lätt med bara fyra händer! Vår taktik var att tippa över den och det gick väl sådär, men annars vet jag inte hur vi skulle ha gjort. Jag tycker vi lyckades bra med vår idé. Tyvärr fick vi inte ihop några poäng. 3 av 6 tårtor får poäng. Även om flera kanske såg proffsigare ut, så hade vi ju mycket fantasi och tanke bakom våran. Innehållet var både ljus och chokladtårtbotten, jättegod hallonmousse och grädde med krossad daim. Och så marsipanen.
Vad tycks? :)

 

I helgen fyller jag år och jag har tänkt baka en tårta då också. Har även funderat på att ha tjejmiddag, men det har varit så mycket annat den här veckan så jag har inte planerat nånting. Får se vad jag hittar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0