Bakning

Snart har även denna vecka gått och helgen närmar sig. I morgon är det fredag och självklart ska vi ha fika på jobbet! Den här gången är det jag som står för fika så ikväll har det varit fullt upp med bakning. Har gjort två sorter och jag hoppas det blev bra. Det blev non stop-kakor och filmjölkskaka (som är mycket godare än det låter!).

Tidigare idag var jag på sjukhuset. Läkaren bestämde sig för att operera bort knölen. Min första operation! Fast liten och lagom. :) Men nog så obehaglig ändå för en klenis som mig, i dom sammanhangen! Har så lätt för att bli svimfärdig när det handlar om var och annat äckligt som kommer ut ur min kropp! Likaså den här gången, precis som jag var rädd för. Helt plötsligt svartnade det för ögonen, när jag var på väg in till rummet. Vet inte om det berodde på att han hade tryckt ut lite var innan, eller om det var för att jag visste vad som skulle hända snart. Otroligt obehagligt att vara medveten om allt, men helt plötsligt inse att man inte ser något. Men det går även över snabbt som tur är.
Känns lite löjligt att påverkas av en så liten grej. Jag var ju inte ens nervös eller rädd. :) Men så är det när man är lite känslig. Det kanske beror på ovana också.
I morgon ska jag tillbaka så ska läkaren titta hur det ser ut. Och antibiotikan ska jag äta tio dagar till...

På jobbet har det varit lugnt den här veckan. Men jag har haft ganska mycket att göra ändå som det känns. Har hållit på med en massa annat förutom att svara i telefon. Men trots att jag haft någorlunda fullt upp, så känns det samtidigt som jag knappt fått något gjort! En märklig vecka har det varit!
Blev även tillfrågad om en sak som jag blev väldigt glad över att få förtroendet för. En utmaning, men det ska bli roligt. Roligt att känna att dom uppmärksammat det man själv också tycker att man är duktig på. Även om det jag ska göra är något helt nytt för mig, så jag får hoppas att jag gör ett bra jobb.
Lite hemlighetsfull just nu, men jag berättar så småningom. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0