Fredag den 1:a april

Jag börjar omkring klockan 2.00 natten den 1:a april. Jag vaknar med jätteont i magen. Väldigt ovanligt för mig. Jag ligger och vrider och vänder på mig och vet inte hur jag ska ligga för att det ska kännas bättre. Till slut går jag upp på toaletten för att se om det kan hjälpa, vilket det inte gör, så jag går vidare till köket och hämtar Samarin. Efter ett glas så känns det redan bättre. Tur att jag hade köpt hem det. Det var inte så längesen och innan hade jag aldrig det hemma, eftersom jag inte klarade av att dricka det.
Lyckades somna om, men undrade hur jag skulle må på morgonen, om det skulle bli något jobb. Men när jag vaknade kände jag ingenting så jag gick till jobbet. Till och från har jag känt mig lite halvkass i magen, men inte illamående eller så, så jag tyckte inte det var någon fara att vara kvar. Det där magontet var något helt annat än magsjuka. Hoppas att det inte kommer tillbaka.

Jobbet har gått bra, det har varit utbildning hela dagen. Jag fick även bevis på uppskattning för att jag ställt upp mycket, kanske framför allt den här veckan. Det kändes bra. Man blir lite extra glad då.
Hade planerat ett litet aprilskämt för utbildningsgruppen, men fegade ur. Jag var lite rädd för att få "fel" reaktioner som skulle göra dom besvikna när dom fick veta att det var ett aprilskämt. :)

I kväll är det Så ska det låta, Skavlan och Big Brother. Måste säga att gårdagens BB-avsnitt var riktigt roligt! Big Brother är som bäst när dom skojar med deltagarna. :) Det var skräcktema och det var roligt att se alla "macho" män skrika av rädsla!
När jag ser folk musicera, som tex i Så ska det låta, blir jag så sugen på att spela själv. Förstår inte varför jag aldrig gör det när jag tycker det är så roligt. Att man har en hobby som man inte tar sig tid för. Jag vill ju inte att alla års pianospelande ska vara förgäves...
I helgen tänkte jag bara ta det lugnt och göra det jag känner för. Baka, pyssla, läsa, spela piano, titta på film eller vad det nu blir. Men jag måste nog börja med att diska. Just nu kan man inte se att jag städade i flera timmar förra helgen! Den här veckan har jag inte orkat hålla efter nånting på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Jon

Skönt att det inte var magsjuka :-S

Man får faktiskt uppskattning när man ställer upp, även om det kan ta tid innan man får veta det, om man nu får det.

Ser att du är lika kass som mig med aprilskämt, fast jag funderar inte ens på det längre.

Ha en bra helg!

2011-04-01 @ 21:13:36
Postat av: Lena

Ja, det var skönt men jag hoppas att jag klarar mig från mer magsmärtor.

Det är ju roligt när man får uppskattning, för det är ju inte så ofta, och det tar ju som sagt lite tid.

Mm...aprilskämt är inte min grej! När jag äntligen hade kommit på ett bra aprilskämt som jag tror att alla hade gått på, så gör jag det ändå inte. :) Jag som hade klurat på det i flera dagar!

2011-04-01 @ 22:26:21
URL: http://itsanewyear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0