Svacka

Idag har jag känt mig lite nere. Jag tror jag har hamnat i en liten svacka då jag inte har någon energi till att göra något. Jag har flera saker som jag har tänkt göra dom senaste två veckorna ungefär, men jag tar aldrig tag i det. Trots att det är saker som jag tycker är ganska roligt. Jag har bara ingen lust till nånting.
Känner att jag måste planera in lite saker några helger framöver, så jag har nåt att se fram emot. I kväll var det meningen att jag och Anna skulle till Erika, men vi sköt upp det eftersom Anna blev sjuk. Det var synd... Jag såg fram emot det, men när vi ställde in det så kände jag att jag bara ville vara hemma. Samtidigt som jag kände att jag ville göra något. Det kanske låter konstigt. Eventuellt ska jag hälsa på Sandra i helgen och jag hade kunnat åka dit idag, men inte ens det orkade jag. Jag älskar ju att umgås med henne och jag älskar hennes barn! Förstår inte varför jag inte kände för att åka dit. Får se om jag rycker upp mig och åker dit i kväll, om hon inte ska göra något annat.

Men anledningen till att jag har känt så här i dag tror jag är att jag har känt att jag verkligen saknar att ha någon. Någon som drar iväg mig på saker. Någon som är självklar att göra allt tillsammans med. Att hitta på saker med andra, och på tu man hand. Någon som alltid finns där, när alla andra är upptagna med sina egna liv.
Och så började jag tänka på våren och sommaren, som jag har sett fram emot så mycket. Men i dag längtade jag inte till det. Jag insåg att det med stor chans blir som så många tidigare somrar. När jag tänker att jag ska göra så mycket och vara ute och njuta av årstiden, men jag i stället sitter inne och inte vet vad jag ska göra. Just för att jag inte har den personen som tar med mig ut i världen, och upplever allt tillsammans med mig. Jag tänker att jag ska hitta på saker själv i stället, därav mina semesterplaner, men i Ljusdal är det inte så lätt att ta sig iväg på saker ensam. Utbudet är inte tillräckligt stort.

Ibland känns det nästan som att jag lever för jobbet just nu. Jag är väldigt kluven över den närmsta framtiden. Det händer nya saker på jobbet mest hela tiden känns det som, och jag vill inte gå miste om dom erfarenheterna jag kan få. Samtidigt kommer jag ingen vart med mitt övriga liv när jag håller mig kvar vid det jag har just nu.

Nej, jag ska väl ta och hoppa in i duschen nu och gå och handla mat, så får jag se om jag hittar på nåt sen.

Kommentarer
Postat av: Kristinen

Älskade vän!! Alla hamnar vi i svackor ibland och det är jobbigt när man är mitt uppe i, men det går alltid över! Man kan inte vara på topp jämt, även fast det skulle vara mycket enklare och skönare. Jag förstår dina tankar och funderingar kring framtiden. Tänk om man kunde få glutta lite i facit när man behövde det, lika som man gjorde på mattelektionerna ibland i skolan.

Dina möjligheter inför framtiden är ju oändliga, och det är ju det som gör det så svårt, men jag tror på ödet. Ödet kommer leda dig rätt, oavsett om det är att se vart jobbet bär iväg, eller om det blir nåt annat spännande :)

Du är bäst min vän. Och för dom som är bäst så är Livet snällt!

Supermega KRAAAAM!!

2011-04-09 @ 17:40:22
URL: http://www.thetimeisnow.devote.se
Postat av: Camilla

Hej!

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver och håller med dig! Man måste tillåta sig ha sina svackor och det är okej! Det blir bättre Lena! Många kramar Camilla PS: Flytta till sthlm så vi kan gå på singelaktiviteter... ;)

2011-04-09 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0