Dialect

Dom flesta som läser min blogg har nog redan hört om det här nu, eller läst på Facebook. Men om det är fler som läser så vill jag bara säga en sak. Tacka aldrig ja till ett erbjudande från Dialect! Jag har blivit helt lurad av dom, och när jag googlat om det ser jag att jag inte är ensam.
Jag tog ett erbjudande med dessa villkor:
- Förläng din bindningstid hos Telia för bredband i tre år. Det går bra att byta abonnemang inom Telia under dessa tre år.
- Ha kvar samma abonnemang som nu för samma pris, även om priset höjs.
- Få ett bättre modem.
- Få en minidator, mus och miniväska för endast fraktkostnaden.

Ok, jag tog det. Dock ångrade jag mig och ringde upp innan ångerrätten gått ut. Pratade med en trevlig kille som förklarade att det var ett av deras bästa erbjudanden och att jag borde ta det. Han berättade det mesta om datorn och jag tyckte ändå att det lät bra, så jag tog det ändå.

Kort därefter hade jag helt plötsligt surfat för mer än jag får under en månad för den hastigheten. Konstigt tänkte jag, för det har aldrig hänt. Men ok, jag väntar och ser hur det blir nästa månad. Samma sak då, innan ens halva månaden hade gått. Tänkte att nånting måste ha hänt när jag tog det där erbjudandet.
Även denna månad surfade jag för mycket så hastigheten sänktes. Igår kom fakturan från Telia. Där ser jag att jag har ett helt annat abonnemang. Dessutom finns det en höjd månadsavgift för tre månader på fakturan. Ringer upp Telia och får veta att den kostnaden gäller en dator som jag köpt. Att jag ska betala 150 kr/månad i tre år! Berättar att jag inte skulle behöva betala för den, mer än fraktkostnaden. Hon säger att det är ren smörja och att jag ska ringa dom som kontaktat mig, alltså Dialect.

Idag ringde jag dit och när dom lyssnar på mitt avtal säger dom att man berättat att det är en kostnad på 150 kr i månaden för köpt produkt. Dom ska skicka mig det avtalet.
I efterhand nu när jag funderat över detta får jag i bakhuvudet ett minne av att jag frågade efter inspelningen om den kostnaden och att han sa att det gällde mitt abonnemang men att det inte skulle bli någon skillnad på priset jag betalade nu.

Så nu får man se hur detta går. Ska bestrida det så långt jag kan om dom inte går med på att häva detta. Jag VET att detta inte var vad dom sa från början.
Av vilken anledning skulle någon tacka ja till att köpa en dator (för dyrare pris än i affär) och samtidigt binda upp sig i tre år? Vad är det för ett erbjudande?

Kommentarer
Postat av: Anna J

Jag har skrivit upp dom på svarta listan nu här hemma. Ska nog säga dom ett sanningens ord om dom ringer hit. Du gör helt rätt att driva detta vidare. Vidriga företag! morr

2011-08-25 @ 20:37:41
Postat av: Charlotte

Fy F-N vad irriterande! Driv det så långt du kan, ta hjälp av konsumentverket. Usch vad irriterande!!

2011-08-25 @ 22:13:44
Postat av: Jon

Men fy fan. Hoppas att det löser sig. Självklart binder man inte upp sig i tre år för att köpa nåt till ett högre pris.

2011-08-25 @ 23:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0