Två veckor

Oj vad längesen jag skrev nu. Har ju haft semester, vilket märks även på bloggen. :)
Tänkte berätta lite om vad jag gjort under de första två veckorna.

Semestern firades in på Järnvägs på söndagen tillsammans med Anna. En mycket trevlig kväll. :)
Under första veckan var jag ett par gånger på Nore och solade. Tog dessutom årets första dopp! Faktiskt skönt. :)
På onsdagkvällen var jag och Adele på räkfrossa på Järnvägs. Sedan fortsatte vi kvällen på Golfrestaurangen där Yellow Mike spelade. Mycket trevlig och härlig sommarkväll!

På fredagen åt jag och Adele lunch på Kinarestaurangen. Sen åkte vi och Kenneth och spelade minigolf. Därefter blev det lite inhandling inför kvällen. Då var vi hos Adele och Niklas och grillade korv, spelade kubb, sällskapsspel och Singstar. Jag kom hem vid tre på natten. Jättetrevlig kväll, men mindre rolig morgon då jag skulle åka till Hudik med Kristin. Tanken var att jag skulle köra, men vi fick ta bussen i stället. Det kändes säkrare. :) Shoppade lite grann där.

På söndag morgon åkte jag till Stockholm. Gick upp onödigt tidigt eftersom tåget blev två timmar försenat. Det positiva var att jag fick tillbaka hela kostnaden för biljetten. Söndagen blev lugn tillsammans med Emma och Jocke, som hade kommit hem från Kroatien på natten.
På måndagen åkte jag hem till Lina och Marcus. Jättefin lägenhet hade dom. Fick mysa lite med söta Jack. :) Vi åkte sen in till Gamla stan och strosade runt innan vi åt en god lunch på Vapiano.
Även på tisdagen träffade jag Lina. Då åkte vi till Djurgården och besökte Aquaria där man fick se alla möjliga konstiga fiskar. Åt en god lunch även då. På kvällen gick jag, Emma och Jocke och åt middag på Koh Pangang. Mysigt ställe som föreställer Thailand, med allt vad det innebär. Ibland blir det mörkt och så har dom ljudeffekter med åska och regn och lampor som blinkar. :) Jättegod mat, men stark!
På onsdagen var det dags att åka hem. Hann med en lunch med Emma innan jag åkte.

I torsdags låg jag på stranden igen och tog ännu ett dopp.
I fredags åkte jag till Delsbo och mötte upp Sandra och Agni. Vi hade bestämt oss för att cykla dressin. Jättemysigt var det. :) 110 kg tung är den inte så lätt att lyfta, men det måste göras då man ska vända och när man får möte. Ibland är det bra att vara två tjejer (eller tre om man räknar med Agni), för så fort vi fick möte så ville alla karlar hjälpa till att lyfta så vi behövde oftast inte göra så mycket. :) Men när det var dags för matsäck och sedan vända tillbaka mot Delsbo hade vi ingen hjälp så det var bara att använda alla krafter man hade, men vi klarade det! När vi skulle cykla tillbaka insåg vi att vi låg lite dåligt till med tiden och att vi inte skulle hinna tillbaka till den tiden vi hyrt den. Det var bara att cykla allt vad man orkade! Vi var rätt möra i kroppen när vi kom fram! Blev bjuden på middag hos Sandra sen och blev kvar hela kvällen.

Igår kväll var det födelsedagsfest hos Erika med tjejerna. Jättetrevlig kväll!

Idag har jag varit på bio med Sandra och hennes familj. Vi såg Bilar 2. Jag vann ju en biobiljett på jobbet som snart skulle gå ut, så jag passade på att gå med dom.

Nu är det två veckor kvar av semestern och jag hoppas att det inte går så snabbt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0