Julen

Då var julen över för denna gång. Lika tråkigt varje år...att julen tar slut alltså. :) Har haft en jättemysig julhelg.
På fredag kväll (dan före doppardan) åkte jag hem till mamma och pappa och klädde julgranen. Emma och Jocke kom hem vid niotiden och lite senare kom traditionsenligt mammas och pappas vänner Rut och Conny, för att provsmaka julskinkan. Det har dom gjort i många år nu. Vid tolvslaget åkte jag hem, trött som jag var efter en jobbvecka.
Sen var det julafton och jag åkte hem till mamma och pappa igen. Åt julgröt till frukost. Jocke fick mandeln. :) Sen åkte jag, Emma, Jocke och pappa ut på en sparktur. Det var så härligt väder ute. Strålande sol och några minusgrader. Roligt att åka spark, det var flera år sedan!

  

Sen blev det fika och så dusch och iordningfixande. Så var klockan tre och det var dags för Kalle och hans vänner. :) Efteråt bestämde jag mig för att göra en sista julklapp så jag stängde in mig en stund. Jag stämplade en text på en canvastavla som Emma och Jocke fick. Hade tänkt göra den tidigare, men inte hittat någon text jag fastnade för, men på julaftonsmorgon när jag vaknade så ångrade jag att jag inte gjort den. Googlade och hittade en text jag gillade så jag bestämde mig för att göra den ändå. :) Texten jag skrev var "Det här köket är kryddat med kärlek".
Hann med att göra tavlan innan middagen. Efter all god mat blev det julklappsutdelning. Fick många bra julklappar och jag tror även att dom julklapparna jag hade köpt uppskattades. Några höjdpunkter bland julklapparna var biljetter till Coldplays konsert som Emma och Jocke hade köpt till både dom själva, mig och mamma och pappa. Vi ska ha en mysig helg tillsammans i Stockholm i augusti! Längtar redan! Andra höjdpunkter var två nya kuddar, ett kamerastativ, pengar och bakgrejor. Efter julklappsöppnandet tittade vi på Sällskapsresan på chartersemester.

  

Sov i Tallåsen och gick upp och åt grötfrukost. Denna gången fick Emma mandeln, så vi kanske har ett bröllop att vänta nästa år? ;) Hi hi... Efter frukosten åkte jag, Emma och Jocke till mig och lekte lite med Zelda. Tillbaka i Tallåsen spelade vi spel innan middagen. Halv åtta bestämde jag mig till slut för att gå ut på krogen så jag åkte hem och skyndade mig och gjorde mig i ordning. Gick förbi Adele och Niklas en sväng som hade fest. Sen mötte jag upp Thomas, Jonas och Micke i kön till Stadt. Var tänkt att jag skulle gå till Thomas innan, men jag hann inte dit innan dom gick och började köa. :) Mycket folk ute, men mest yngre okänt folk. Men jag hade roligt ändå, trots att jag var nästan nykter! Dansade loss med grabbarna. Gick hem halv två och det var nog tur att jag gick tidigare. Annars vet jag inte om jag tagit mig hem. Det var glashalt ute och när jag lagt mig hörde jag hur det stormade ute. Hade svårt att sova. Kändes nästan som om sängen gungade ibland!
Åkte hem till Tallåsen igen nästan på en gång när jag vaknat för att hinna umgås med Emma och Jocke innan dom skulle åka hem. Helt otroligt vad stormen kan ställa till med. Har aldrig varit med om något liknande här, och ändå var det nog inte värst här omkring.
När jag kom fram så spelade vi Monopol och det gjorde vi ända tills vi skulle äta middag. Vi hann inte riktigt klart, men vi utsedde mig till klar vinnare! Det gick bra för mig. :)

Nu kändes det som om det blev en onödigt lång redogörelse igen! Men det var min julhelg det. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0