Ledighet och beslut

Det känns helt underbart att vara ledig hela den här veckan! Det behöver jag verkligen...ett avbrott från jobbet. I dag har jag inte gjort nånting. Hade tänkt städa, men det blev inte så. Men det var jätteskönt att bara slappa. Dom andra dagarna ska jag försöka hinna umgås med vänner.

Under julhelgen har jag bestämt mig för att stanna i Ljusdal till i höst. När inte kursen jag kommit in på känns helt 100 så är det nog bättre, både för att inte bli avskräckt från pluggandet och för att spara ihop lite mer pengar, i stället för att få ett halvår extra med studielån. Men däremot kommer jag nog att läsa en distanskurs för att komma i gång lite med att plugga.
Det känns som rätt beslut, även om jag är less på jobbet. Men nu går vi snart mot vår och sommar och då blir allt lite lättare. Ska även försöka boka in några roliga saker under våren. En helg i Köpenhamn, ett par helger i Stockholm, en Takida-konsert med Sandra, förhoppningsvis någon mer weekendresa någonstans.
Kan behöva lite hjälp av mina kära vänner för att hitta på saker utanför jobbet så jag inte blir alltför less på allt. Många trevliga middagar och partykvällar, filmkvällar, shoppingturer, pysseldagar, promenader och annat skoj. Även en Halv åtta hos mig hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0