Imorgon är en annan dag

Igår var det -19 och idag +1,5. Inte bra! Jag ville ju åka skidor idag. Istället tar jag en promenad. Och hoppas på bättre tur i morgon efter jobbet.
Det är ju så att vallan jag har på skidorna fungerar för mellan -2 och -8 grader ungefär. Och tills jag har lärt mig att valla själv funkar det bäst att ha samma valla hela tiden och åka när det passar med temperaturen. Kanske låter knäppt för vissa, men så känner jag iaf. Och det blir ju en liten sporre också, för när det är rätt antal minusgrader så vill jag ju passa på att åka och då tar jag mig ju iväg. Hade jag kunnat valla om dom själv så kanske jag hade skjutit på det lättare, och så ska jag ju orka valla först innan jag kan åka. Så jag kanske till och med hade åkt mindre då!
Folk har pratat om vallningstejp. Ska kolla upp det. Men när man är uppväxt med bra vallade skidor så blir man ju lite kinkig och vill inte åka på vad som helst. :) Skulle t.ex. aldrig köpa vallningsfria skidor. Har svårt att tro att det blir lika bra före med dom. Och har man ofta bakhalt eller inget glid så lessnar man...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0