Kul med jobbet!

Igår var vi ju några från jobbet som åkte till vår terminal på Arlanda. Vi åkte härifrån strax efter halv nio. Stannade i Gävlebro och slängde snabbt i oss en lunch eftersom det började bli lite stressigt. Kom till Arlanda några minuter före vi skulle vara där. :) Väldigt punktliga! Träffade dom som skulle ta hand om oss under dagen och fick en liten presentation av dagen och av människorna. Vi fick också presentera oss.
Dom började sedan med en liten tävling mellan våra två avdelningar som åkt ner från Ljusdal. Vi fick tävla i "På spåret". Tyvärr förlorade vi, men alla fick ändå ett pris. 2:orna fick flip flops. :)
Sen fick vi en grundligare presentation av en av avdelningarna som sitter på Arlanda och fick även sitta med och se när dom jobbade. Väldigt intressant var det!
Och så fick vi gå ner till terminalen och se hur allt funkar där med lastning/lossning/sortering av gods. Också väldigt intressant och lärorikt!
Man fick så många intryck från dagen och så mycket ny kunskap så man hoppas bara att allt ska fastna i minnet!
Känner mig också nöjd med mig själv att jag vågade ställa så mycket frågor! Sånt har jag tidigare varit lite feg för. Återigen något som visar att jag tar flera kliv i rätt riktning. Men jag ville ju passa på också att ställa dom frågorna som man undrar över men ingen hos oss riktigt kan svara på.
Klockan åtta på kvällen åkte vi hemåt och strax efter halv tolv var jag hemma, så det blev en sen kväll.

Ikväll har vi haft ännu mer roligt med jobbet. Då åt vi middag på Järnvägs. Det var vi som utbildat den senaste gruppen och dom som var handledare. Jätteroligt och trevligt hade vi. Det blev trerättersmiddag så nu är jag proppmätt!

Känns skönt att det är fredag i morgon och alltså helg snart! Och då kommer syrran och Jocke hem! Vi har setts mycket dom senaste veckorna! Jättehärligt är det! På lördag ska dom på bröllop. Får se vad man själv hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0