Längdskidor

I dag blev det årets första skidtur. Tyvärr inte alls så lång som jag hade tänkt. Blev bara 5 km. :/ Hade tänkt åka minst dubbelt så långt. Men jag blev så slut. Hade ingen ork alls. Och mot slutet kände jag en tendens till den astmaanfallsliknande känslan jag får ibland, vanligtvis när jag springer. Nån enstaka gång ibland får jag det även när jag åker skidor, men det var längesen sist. Då får jag svårt att andas. Ville inte påbörja ett till varv om det skulle bli värre. Väldigt synd eftersom det var fina nypreparerade spår.

Och så kommer man hem och slår på tv:n och ser alla duktiga längdskidåkare på tv:n. Tänk om man kunde ha samma tempo som dom! Och om man kunde ta kurvorna lika smidigt och enkelt som dom. :) Själv står man på vingliga ben om spåret tar slut längst ner i backen.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Sen ska jag nog kura ner mig i soffan med en bok. Senare blir det nog The holiday. Längesen jag såg den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0