Lördag

Denna lördag har gått i sorgens tecken. Har följt nyheterna hela dagen om dom tragiska händelserna i Norge. Usch vad hemskt det är. Tänker på alla som drabbats på ett eller annat sätt. Det är helt ofattbart att något sådant kan hända. Att en person kan orsaka så mycket smärta och sorg.
När jag vaknade i morse och såg siffran på antalet döda kunde jag inte tro att det var sant. När jag gick och la mig var det ju kanske tio personer. Det är ju jättehemskt oavsett, men 91 personer är ju verkligen helt sjukt!

_______________________________________________________________________

Just nu har jag en liten paus i nyhetssändningarna och tittar i stället på Sommarkrysset och sen blir det nog en film. Såg en bra film igår, The other woman.
I Sommarkrysset spelade nyss Anne-Lie Rydé. Henne har jag alltid haft lite svårt för. Men The Moniker och September är också med i kvällens program och dom är desto bättre.

Apropå September så spelar hon ju på Hudikkalaset. Av nån anledning har jag gått och trott både igår och idag att Hudikkalaset var nu i helgen, så jag tänkte att jag missade det. På Hudikkalasets sida på Facebook lottar dom ut biljetter till dom som taggar sig själva i en bild och jag har funderat på varför dom har den tävlingen idag. Det var ju lite sent att lotta ut biljetter tänkte jag. Men så insåg jag i eftermiddag att det är nästa helg! Det visste jag ju egentligen! Så då har jag ju fortfarande chans att hitta nån som vill med. :) Tror det skulle vara roligt och jag vill gärna se September.
Har försökt tagga mig i den där bilden, men det går ju inte! :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0