Halvlek

Nu har man tagit sig igenom mer än halva veckan. Så skönt att veta att helgen snart är här! Jag längtar till helgen trots att planen är att städa. :) Men jag tänkte göra det vårfint hemma så då blir det lite roligt. Ska försöka att putsa fönstren. När solen lyser emot dom syns det att det verkligen behövs! Och så ska jag byta gardiner så det blir lite ljusare hemma.

När jag gick hem från jobbet insåg jag att jag snart kan börja cykla! Bara det inte börjar snöa igen. :) Jag kanske hämtar hem cykeln i helgen också. Det är väldigt lerigt på vissa ställen, men det går ju att cykla ändå. Man kanske får cykla lite lugnt så man inte är helt brunprickig på byxorna när man kommer fram.
När jag går till och från jobbet skulle jag nästan behöva gå en annan väg. Jag brukar gå en liten genväg och just den vägen är alltid lite sämre. Det tar tid innan det tinar upp så det är antingen jätteslaskigt och svårt att gå när det är plusgrader, eller jätteisigt när det är minusgrader. Och med hål i båda skorna är det inte den bästa vägen. :) Väntar bara på att isen ska försvinna och det ska bli lerfritt så jag kan ta fram andra skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0