Stockholm!

Nu sitter jag hemma hos Emma i Stockholm. Vi tar det lugnt på morgonen och ska snart gå upp och äta frukost. Sen blir det hårklippning, vilket ska bli väldigt skönt! Jag har inte klippt mig på flera månader och är alldeles för långhårig för att ha en kort frisyr! :) Efter det ska vi in till stan och bli sminkade på Make up store. En riktig tjejdag. :) I kväll blir det tjejfest.

Resan ner igår blev inte riktigt som jag hade hoppats. Jag tog ju en timmes komp från jobbet för att jag skulle komma ner i bra tid. Tåget gick 16.10. Men i Ockelbo började tåget att gå väldigt sakta och vi fick stå still flera gånger, så det slutade med att vi var en halvtimme försenade till Gävle, där jag skulle byta tåg. Så jag fick vänta på nästa tåg som gick en timme efter det jag skulle ha åkt.
Vet inte om det tåget skulle ta längre tid, men antagligen lite i alla fall, eftersom det var ett regionalt tåg i stället för X2000. I Uppsala var det en tjej som skulle av som tog god tid på sig, så hon hann inte av. Fick panik och sprang runt och sa att hon måste av och så. Vet inte om hon drog i nödbromsen, för tåget stannade iaf igen så hon hade tur att komma av. Men där tappade vi säkert en del tid också.
Så ca 21.00 kom vi till slut fram till Stockholm, 1,5 timme efter att jag skulle ha varit där.
Sen var det tunnelbana till Sundbyberg. Där började en engelsktalande afrikan att prata med mig och frågade om vi skulle ta en kaffe. Inte varje dag man blir utbjuden på dejt på tunnelbanan! Men jag tackade nej. :)

Jag var riktigt trött och less när jag kom fram, men blev glad när jag såg Emma. :) Men så trist när man skulle komma ner tidigt och kommer fram nästan samma tid som man brukar ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0