Halva maj

Nu har halva maj gått. Jag har sagt det många gånger här, men tiden går så himla snabbt!
Helgen är strax över. Emma och Jocke kom hit i fredags kväll med Figo, deras katt. Tyvärr gick mötet mellan Figo och Zelda inte så bra. Direkt när han kom in så började hon fräsa och morra, trots att han var i kattburen. Vi släppte ut honom och han gick runt och nosade och Zelda fortsatte att morra och fräsa. Så fortsatte det i cirka tre timmar. Hon började dessutom att fräsa åt oss.  
Tanken var först att Emma och Jocke skulle åka hem till Tallåsen och lämna Figo här, men så bestämde dom sig för att sova här, om det skulle bli nåt bråk. Efter ett tag bestämde vi oss också för att stänga in Zelda i sovrummet, så dom inte var i samma rum under natten. Men Zelda kunde inte slappna av. Hon ville ut från sovrummet, verkade behöva gå på lådan (som vi hade ställt in i sovrummet), men den luktade Figo så hon började fräsa mot den också. När Figo jamade utanför sovrumsdörren så fräste hon. Ca 2.30 på natten packade Emma och Jocke ihop och tog med sig Figo till Tallåsen. Zelda lugnade ner sig direkt när han försvunnit från lägenheten.
Så våra planer i sommar, att vara kattvakt åt varandra, gick i stöpet!

På lördagen tog vi en sväng på köpingen och åkte sen hem till Tallåsen. Jag hade dessutom fått igång mitt abonnemang på morgonen så jag kunde börja använda min iPhone, så på eftermiddagen satt jag några timmar och fixade med den. :) På kvällen åt jag, Emma och Jocke middag på Järnvägs med ett par som dom umgås med. Jag hann hem och hann se omröstningen på Eurovision. Kul att det gick så bra för Sverige!

I dag var jag några timmar på jobbet, för att testa så allt fungerade inför releasen av en ny version av ett system. Åkte sen hem och umgicks med familjen innan det var dags för Emma, Jocke och Figo att åka hem till Stockholm. Hann dessutom bli klippt av Emma. Har ju varit sugen på en September-frilla ett bra tag och nu slog vi till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0