Falling

I morse skulle jag som vanligt cykla till jobbet. Jag cyklar runt hörnet på huset jag bor i och ska upp för det lilla uppförslutet upp på trottoaren. Där glider cykeln iväg under mig och jag ligger helt plötsligt på backen. Det var visst glashalt ute i dag. Tar mig inte helt smidigt upp, med mina hala skor och går med cykeln tillbaka till uppfarten. Parkerar den, skrapar rutorna på bilen och kör iväg till jobbet.
Går försiktigt över vägen in till jobbet, in till köket. Tar upp matlådan ur väskan och känner hur den trycks ihop lite. Jo visst, den gick sönder i fallet. Som tur var hade jag en påse runt den och maten verkade vara kvar i lådan ändå.
Efter att ha hållit utbildning under förmiddagen så var det dags för lunch. Tog upp den trasiga lådan och kunde hälla upp maten på en tallrik. Men lådan var det hål i! Fick även med ett par små plastbitar i maten, så jag åt försiktigt! Fick även lite smörgåstårta på jobbet i dag vilket var bra, för jag blev inte riktigt mätt av lunchen.
Smörgåstårtan fick vi för att fira att vi klarade certifieringen! Härligt! :)

I kväll skulle jag träna, men det blev inställt... Trist. Det är inget mer bodycombat den här terminen. Tror att det kommer bli dåligt med träning tills snön kommer och man kan börja åka skidor. :/


Och förresten...det gick bra när jag cyklade omkull. :) Ett par blåmärken och öm på ett par ställen bara. Men man skulle nog ha cykelhjälm om man ska cykla den här tiden på året.

Kommentarer
Postat av: Adéle

Du ska alltid ha cykelhjälm min fina vän så det inte händer dig något! Kram!

2011-11-23 @ 22:09:32
URL: http://adelesnagelmakeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0