Ett brev på posten

I fredags kom då brevet jag har väntat lite på. Fast det kom hem till mig i stället för till mamma och pappa. Brevet kom från Polisen och jag förstog direkt vad det var och kunde inte låta bli att skratta. I brevet fanns en bild på pappas bil med mig i förarsätet och en ruta över pappa, en mindre bild med mitt ansikte uppförstorat och så min bild från körkortet.
Den bilden har jag för övrigt alltid tyckt ser ut som en förbrytarbild, vilket gjorde det hela extra komiskt!
Det stog att dom efter undersökning hade kommit fram till att det var jag som körde och jag var därför skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse. Hi hi, hade väl aldrig trott att jag skulle vara skäligen misstänkt för nåt! JAG liksom! :)
Det var i alla fall inte så farligt som jag trott. 8 km för snabbt, men ändå 1500 kronor i böter. Men jag trodde det skulle bli minst 2000 så det var ändå "bra".

I helgen har jag träffat några av mina goa vänner. Jag, Kristin och Adele gick lite på köpingen i lördags. På kvällen blev det dessutom spontan utgång med Kristin. Kul att sitta bara hon och jag och prata. Järnvägs hade ju kunnat vara bättre dock. Eller...hade det kunnat vara bättre? Vet inte om det kan bli särskilt kul längre. Bara om det är nåt bra band som spelar. Det är vännerna som gör det roligt att gå ut, men det är ju alltid roligast hemma.

På söndagen åkte jag till underbara Sandra. Vi lagade mat och kollade på film.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha! Jag har alltid undrat vad som hänt om man kör för fort i någon annans bil.

2011-09-16 @ 16:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0