Friday night!

Då var det äntligen helg! Mysbyxor på, thaimat intagen, läsk, naturgodis, grönsaker och dipp inhandlade. I kväll blir det Idol och lite annat. Fick ett stort paket från Panduro i dag. Det blir nog en pysseldag i helgen. :) Var även och storhandlade. Fyllde kylen och frysen med en massa mat. När man har Med mera-kort får man ju tillbaka en del av det man handlar för. 1% upp till 2000 kr. 2000-3000 kr ger 2% tillbaka osv. Betalar man med Med mera-kortet, vilket jag gör, får man dubbelt så mycket tillbaka. Så den här månaden tänkte jag att jag skulle försöka att komma upp till 2000 kr och få mer tillbaka. (En vanlig månad handlar jag för ca 1000 kr). Varför inte handla hem sånt som man ändå behöver så småningom och tjäna mer på det? Hade med mig en inköpslista och gick och plockade i grejor i korgen och försökte överslagsräkna så jag visste var jag hamnade. Målet var att handla för mer än ca 570 kr för att komma över 2000. När jag kommit upp till nånting på 300 kr började jag tappa räkningen lite och så kände jag att jag hade för lite saker kvar att handla, för att det skulle bli tillräckligt mycket, så jag slutade räkna. Gick till kassan med tanken att det skulle bli för lite. Men när alla varor var inslagna hamnade jag på 590 kr! Närmare är nog svårt att komma. :) Kalla mig snål om du vill...jag kallar mig ekonomisk. För övrigt har jag bara handlat så här en gång tidigare, för att komma över 2000, så det är inget jag gör ofta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0