Gävle

I lördags klockan 8.45 rullade jag, Kristin och Sophia iväg i min Volvo med destination Gävle. Efter vägen började det snöa vilket var himla typiskt eftersom pappa bytte till sommardäck på bilen dagen innan. Men det gick bra och vi kom fram. Vi började med några timmar inne på stan. Vid tolvtiden åt vi lunch. Jag åt kycklingwok och var mätt resten av dan så jag behövde inte ens äta middag. :)
På eftermiddagen åkte vi till Valbo och gick i några fler affärer. Alla hittade vi nånting att handla så det var lyckat. Jag köpte en skjorta, en bh, en väska, ett par skor och en ögonskugga.
Klockan var nästan åtta på kvällen när vi kom hem. Vi hade shoppat i nästan sju timmar innan vi åkte därifrån. :) Det blev en lugn kväll framför tv:n.
På söndagen var det jättehärligt väder så jag och Adele tog en promenad. Skönt! Jag tvättade och fixade lite också, men inte så mycket som jag hade tänkt.
I kväll tog jag och Kristin en promenad runt kyrksjön och sen diskade jag undan allt som stog framme. Kände mig väldigt duktig. ;) Till middag gjorde jag en bulgur- och tonfisksallad och det blev tre matlådor. Himla bra och nyttigt! Nu är det dags för en sån vecka igen, nyttigheter och motion. Brukar ha svårt att hålla i det, men en vecka är ju bättre än ingen. ;) Har köpt hem frukt som jag får äta på kvällarna. Pollypåsen jag köpte på Dollarstore ska ligga oöppnad till helgen tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0