Det senaste

Tänkte skriva om mina senaste dagar. På dagarna har jag mest hållit på och packa och rensa bland mina saker. Har fått undan ganska mycket nu. Inte så mycket kvar att packa. Nu är det det sista kvar, rensa ur alla skåp och städa ur dom. Så dom sista dagarna får jag leva som en "besökare" med kläderna i väskor och alla hygienartiklar i necessären. :) Eftersom allt måste vara städat när vi åker íväg med sakerna får det ju bli så. Det mesta av städningen ska vara klar då. Det ska i stort sett bara vara golvet kvar när vi har tagit ut alla saker. Det är ju ändå lite skönt att kunna städa lite i taget även om det är jobbigt att flytten blir lite långdragen!
 
I onsdags var jag på kinarestaurangen och åt middag tillsammans med Kristin, Anna och Annas dotter Jennifer. Det var mysigt. :) I går kväll kom mamma hit och hjälpte mig att rensa lite bland saker. Vi åkte och slängde en hel del på återvinningsstationen. Köpte även kebab med bröd och åt till middag. Även i dag kom hon hit, med en kycklingsallad, så fick hon med sig lite fler kartonger som jag ska förvara hos dom så länge eftersom jag inte har något förråd där jag kommer att bo.
Jag träffade Adéle i dag också. Vi gick på Finess och fikade, men båda var så hungriga så vi åt både en macka och en godsak. :) Jag köpte en räkmacka och en chokladboll. Blev så mätt sen! Efteråt gick vi en liten sväng på köpingen också.
 
 
I går var jag hos optikern för ett återbesök. Jag har fått testa en ny lins för mitt vänstra öga, pga att jag fick problem med den förra. Det har även visat sig att jag har fått lite sämre syn på vänster. Hon berättade något som jag inte hört förut, med anledning av min kraftiga närsynthet, som var lite intressant och också bra att veta. Jag var tvungen att läsa på lite sen för att förstå exakt vad hon hade sagt! Tydligen är det så att när man har kraftig närsynthet (över -6 och jag har -11 på höger och ca -9,5 -10 på vänster, lite osäker nu efter att det blivit sämre), löper man större risk att få näthinneavlossning. Hon sa att jag ska uppsöka en optiker akut om jag börjar se blixtar vilket kan vara ett symptom för detta. Om man inte får hjälp direkt kan det leda till blindhet. Nu till det intressanta...risken för detta kan öka vid tunga, hastiga lyft. Det var ju väldigt konstigt att det kan hänga ihop. Men det är ju inte så bra nu när man håller på att flytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0