Flyttstök

I torsdags bar jag och pappa ut en massa kartonger och grejor och fyllde två bilar. Sen körde vi ner det till Stockholm. Bilresan gick bra. Zelda satt med mig och hon var ganska lugn. Jamade ett tag i början, men sen blev det lite tystare. Vi stannade och fikade i Tönnebro och då fick hon sitta ute med oss, fast i kattburen. Resten av resan var hon nästan helt tyst. Lite för tyst...man blir ju orolig att hon har tuppat av eller nåt. :)
Det gick även bra att köra i Stockholm även om man är lite mer på helspänn då. Nog för att det är E4:an nästan hela vägen, men i Stockholm är det ju inte som att köra E4:an i övrigt. Fler filer och många bilar att hålla reda på, på båda sidorna om en. Avfarter och vägar som delar sig. Det gäller ju att ligga i rätt fil. :) Pappa har kört dit några fler gånger så han fick köra först. Men man är lite stolt när man kör där själv faktiskt, även om det som sagt inte är mitt inne i stan man kör.
Vi kom ner vid 18.50, skönt att slippa den värsta rusningstrafiken. Jag och pappa bar ut sakerna ur bilen och Jocke bar ner det i deras gillestuga. Emma kom hem strax före halv åtta och då hade vi fått ut alla saker. :)
Sen gick vi och åt middag på en pub i närheten av dom och så hann vi umgås en liten stund innan det var dags att lägga sig.
På fredag morgon skulle ju Emma och Jocke till jobbet så jag och pappa åkte hemåt vid tiotiden. Hemresan gick också bra, mestadels i alla fall. ;) Vi stannade i Gävle och åt lunch och hämtade ut biljetter till Lundellkonserten. :) När vi skulle köra ut från Gävle körde pappa ut i en korsning, men jag hann inte med för det kom bilar. Så jag hamnade lite efter honom och fick även stanna vid ett rödljus. När jag sen kom ut på motorvägen innan avfarten mot E4:an tänkte jag försöka hinna ikapp honom lite och körde om en lastbil. Precis där måste avfarten ha varit så jag missade den! Så jag körde ända till Valbo Köpcentrum och vände! :) Inte många tjejer som åker till Valbo och bara kör runt i rondellen och tillbaka. ;)
Trodde kanske att jag skulle hinna ikapp pappa på E4:an, men det gjorde jag inte. Strax efter Tönnebro hade han stannat vid vägkanten och väntade. :) Han hade stått där i en kvart ungefär! Han undrade nog var jag tagit vägen!
När vi kommit hem blev jag bjuden på tacos av mamma och pappa.
 
I dag har jag varit och fikat med Kristin. Kul att se henne igen. Fast det var bara drygt en vecka sen så känns det längre. :) Hur ska det gå när jag flyttat och inte får träffa mina vänner på flera veckor?!
I kväll ska hon komma hit så ska vi äta pizza och sen blir det nog utgång på Stadt. Icona Pop spelar där, så det blir nog bra. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0