Första lediga dagen

Som vanligt har jag lite svårt att komma igång när jag är ledig. Dagen började ju bra med disken, men sen gick det utför. :) Packade ett par kartonger men sen satt jag i soffan framför tv:n större delen av dagen. Inte riktigt vad jag hade tänkt.
Jag blir så otroligt seg och orkeslös i kroppen när jag är ledig av någon anledning. Vet inte om det beror på att jag äter mindre eller om det är för att jag inte sparkar igång kroppen på samma sätt som när jag jobbar, utan i stället börjar dagen i soffan med frukosten.
Skulle iväg på en joggingtur i dag men kände mig hela tiden för orkeslös. Åt lite mat på eftermiddagen för att förhoppningsvis bli lite piggare. Till slut så bara bestämde jag mig, hoppade upp ur soffan, bytte om och åkte iväg. Åkte först till Therese och hämtade flyttkartonger som jag fick av dom. Det blev för övrigt inget strandhäng eftersom det blev så molnigt.
Joggingturen gick sådär, men ändå lite bättre än jag trodde. Det var i alla fall inte lika jobbigt som senast. Men fortfarande blev det en ganska dålig tid. Tog det lugnt för att inte bli för trött.
I kväll har jag packat en kartong till. Det går sakta men säkert framåt. :) Måste nog snäppa upp hastigheten lite om jag ska bli färdig nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0