Härliga fredag!

Skönt med fredag igen. Nu är det helg och sen bara fyra arbetsdagar till semester! Hade sovmorgon i dag och jobbade 11-19. Skönt med sovmorgon även om man hellre slutar tidigt en fredag. Jag har känt mig lite piggare på morgnarna den sista tiden. Kanske det är tack vare träningen?
 
I går kväll var det så otroligt fint ute. Jag satt och tittade på tv och kollade ut genom fönstret och såg att hela himlen var upplys och alldeles orange, typ som att den brann. Jag var bara tvungen att åka en sväng med bilen och ta med kameran. Jag åkte iväg som jag var, i myskläder och med nytvättat, ofixat hår. Såg nog inte riktigt klok ut egentligen. :) Åkte först bort mot bron över Ljusnan. Parkerade bilen en bit bort och gick ut på bron och tog några bilder.
 
 
 
Sen tog jag bilen och åkte vidare mot Lillhaga och Borr. Stannade på första bästa ställe där man kunde parkera bilen och gick ner på en liten badplats och tog några fler bilder.
 
 
 
Åkte vidare och försökte att hitta något ställe där man kunde fortsätta fotografera, men en solnedgång går ju snabbt så det blev svårare och svårare. Fick vända och tänkte åka hem, men jag testade att åka bort till kyrkan också. Tog några fler bilder mot solnedgången, det lilla som var kvar innan den gick ner. Testade även att fotografera bron trots mörkret. Provade mig fram med inställningarna på kameran.
 
 
 
Kul att åka iväg sådär spontant och "jaga" fina motiv. Har velat göra det många gånger, men så blir det inte av, men i går kunde jag inte låta bli med det skenet som var på himlen.
Jag hoppades bara att bensinen skulle räcka. :) Jag avslutade med att åka och tanka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0