Joggingrunda

Efter att jag hade sålt mina inlines åkte jag till Måga för en joggingtur. I dag åkte jag till och med fast det regnade. :) Men när jag väl sprang så kom det bara några droppar så det var ju tur att jag åkte. Och det kändes ganska bra i dag. Redan innan start tänkte jag att jag skulle sänka min tid i dag, för det kändes som att jag hade ganska bra energi. Under rundan så tyckte jag också att jag höll ett ganska bra tempo. Sänkte tiden gjorde jag, men inte riktigt så mycket som jag hoppades. Men nio sekunder bättre än min bästa tid åtminstone.
Men det är konstigt för många gånger har jag känt mig väldigt seg och långsam och ändå sänkt tiden och när jag känner mig pigg så blir det ändå inte så mycket snabbare. Det visar ju att det är väldigt svårt att bara gå på känslan. Tur att man har en klocka med tidtagning.
 
Men varför ska jag inte kunna hålla mig från onyttigheter? Det kan gå jättebra i en vecka ungefär, då jag kan hålla mig från sånt trots att det finns hemma. Men så veckan efter kan jag bara inte låta bli att äta nåt gott. Hur ska jag då lyckas gå ner i vikt? Det är ju bra att man har börjat träna, för då kanske man inte går upp i alla fall, men om jag bara kunde hålla mig i någon månad så kanske det skulle räcka för att ligga på en bra nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0