Morgonstund har blåbär i mun

I dag vaknade jag faktiskt tidigt. Gick och la mig i bra tid i går, för att kunna utnyttja dagen. Vaknade klockan 8.00 och kände mig utvilad. Klev upp efter en stund och klockan 9.00 hade jag diskat undan det som jag inte orkat ta tag i under veckan.
Hade kunnat vara mer effektiv än vad jag har varit, men jag har ju ändå semester. :) Nu har jag ätit frukost och ska göra mig klar för en dag på stranden med Thérèse och barnen. Måste ju utnyttja dom fina dagarna även om det har blivit mer molnigt.
 
Till frukost gjorde jag blåbärsgröt. Brukar inte vara så nöjd med den, men i dag blev den riktigt god! Min godaste blåbärsgröt hittills. Ska försöka komma ihåg hur jag gjorde. :)
Historien med mig och blåbärsgröt började hos min dagmamma som gjorde så god gröt! Jag älskade den! Hon använde samma recept som jag gör nu. När jag slutat ha henne som dagmamma brukade hon komma och ge mig gröt när hon hade gjort till hennes barn och senare barnbarn. Jag fick det som blev över och det brukade räcka till minst ett par portioner. Det här gjorde hon länge, ända tills när jag gick på gymnasiet tror jag och kanske till och med senare än så när jag bodde hemma. :) Mamma och pappa umgås ju med henne och hennes man, så därför hade jag den turen att få fortsätta äta hennes gröt nästan upp till vuxen ålder.
För övrigt älskar jag det mesta man kan göra med blåbär och har alltid gjort. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0