Sista veckan

Har inte riktigt haft tid att blogga den här veckan. Det har varit fullt upp. I söndags städade jag, mamma och pappa hela dagen och jag bakade även två pinocchiotårtor som jag bjöd mina kollegor på på måndagen.
Efter jobbet på måndagen åkte jag direkt hem och städade och packade det sista. Sen var det tisdag, min sista arbetsdag på DHL innan jag gick på tjänstledighet. Det kändes konstigt, men samtidigt förstår man det nog inte riktigt förrän om ett tag. Men det var ju lite speciellt att lägga undan alla sina saker och krama om kollegorna när jag gick hem.
På tisdag kväll träffades jag, Kristin, Adéle, Thérèse och Sophia på Järnvägs för en "avskedsmiddag". Det var jättemysigt och trevligt. Kul att hinna träffa dom innan flytten. Vi hade "sällskap" av en söt igelkott som gick ute på verandan på Järnvägs. :) Vi satt dock inomhus.
 
På onsdag morgon, klockan 8.00, kom mamma och pappa till mig. Då var det dags för den stora flyttdagen. Vi lastade bil och släpvagn och dammsög/torkade golvet. Omkring 12.00 var vi klar och åkte hem till Tallåsen för lunch och duschning. Sen bar det av mot Stockholm, med en fikapaus i Tönnebro. Klockan 18.00 var vi framme vid lägenheten och jag fick nycklarna, så vi hann lasta ur allt och bära upp i lägenheten. Jocke kom också och hjälpte till som tur var. Tre trappor upp (högst upp såklart) bor jag på, så man var mör i benen efteråt. Vi åkte och lämnade släpvagnen och köpte med oss pizza till Emma och Jocke. Så gott var det!
 
På torsdagen åkte jag, mamma och pappa till lägenheten och monterade ihop säng och hylla. Sen mötte vi Jocke på Bishop Arms för middag. Emma slutade 19.00 så henne hämtade vi upp då. Sen åkte vi till Stadion för konsert med Coldplay. Det var hur bra som helst! Jag har inte lyssnat så värst mycket på dom, men dom har ju väldigt många bra låtar och är framför allt väldigt bra scenartister! Vilken ljusshow dom hade! Helt otroligt att dom har fått till allt. Det var faktiskt en av dom bästa konserterna jag varit på. Kanske den bästa till och med! U2 är den som dom nog får dela förstaplatsen med.
 
I dag tog jag med mamma och pappa och åkte till skolan och tittade lite. Jag ville se var jag ska vara på måndag morgon, så jag inte behöver oroa mig över att inte hitta på måndag. Det var inte så svårt, men det är ju väldigt stort. Fast vi såg ju inte hela området heller. När vi tittat klart så åkte vi till Söder och åt lunch. Sen gick jag och köpte lite bra skolgrejor: kalender, kollegieblock och understrykningspenna. Efter det åkte vi hem till Emma och Jocke. Jocke hade redan kommit hem från jobbet så han fick följa med mig och mamma till IKEA för att köpa lite saker jag behöver till lägenheten. Nu kommer Emma hem när som helst och då ska vi äta nachos. Gott! Ska bli så skönt med en lugn kväll i tv-soffan med godis som jag såg till att vi köpte. :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh vad kul att läsa om de senaste dagarna! Kan nog inte riktigt förstå att du flyttat. Tänk att du nu bor i Stockholm och ska plugga! Coolt! :-) Och åh vilken mysig kväll ni ska ha ikväll :-) Saknar dig redan.. KRAM!

Svar: Nej, det är knappt så att jag förstår att jag ska vara kvar här nu. :) Hade en mysig kväll men det blev en ganska tidig kväll för alla var så trötta! Saknar dig också vännen! Kram kram!
Lena

2012-08-31 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0