Dan före dopparedan

Men jag börjar med dan före dan före dan före dopparedan. :) Fredag alltså...
Då var det sista jobbdagen innan lite julledigt. Jag jobbade på bra och slog eget rekord i antalet hanterade ärenden. Kände mig nöjd efteråt, men trött. 
Efter jobbet åkte jag till stan och mötte upp mamma och pappa som hade kommit ner till Stockholm tidigare på dan. Vi gick och åt och åkte sen till Cirkus för att gå på konsert med Ulf Lundell. Det var en jättebra konsert som pågick i tre timmar och en kvart ungefär. :) Många bra låtar och flera roliga mellansnack och en avslutning med jultema då han sjöng flera av hans jul- och vinterlåtar. Även tomten kom och var med på ett par låtar. :) Dessutom hade han en stor julgran på scenen under hela konserten. 
 
På lördagen var jag tvungen att ställa klockan trots att jag var ledig. Upp ganska tidigt för att packa och försöka hinna diska lite och slå in ett par julklappar. Hann med det mesta, men fick inte undan riktigt all disk. Sen kom Emma, Jocke och Vilgot och hämtade upp mig och Zelda och så bar det av norrut. Vi stannade för att äta i Gävle och efter att ha hört hela vägen att det var långa köer på E4:an precis norr om Gävle bestämde vi oss för att åka över Ockelbo i stället. Det var nog ett bra beslut. Även om det normalt tar mycket längre tid så tror jag att vi tjänade på det. Vi hade dessutom tur, för hade vi åkt lite senare hade vi hamnat i en jättelång kö där i stället, efter en viltolycka. När vi kom till Bollnäs var det kö en bit också och där visade det sig att en buss stog stilla precis vid trafikljusen. Där gick det i alla fall relativt snabbt att komma iväg. Efter ca 5,5 timmes effektiv körning var vi äntligen framme. 
 
I dag har jag varit hos Sandra i några timmar. Vi har pratat och ätit medan barnen har lekt. Mysigt att hinna umgås lite. Önskar att det blev oftare bara. Sen har vi julpyntat lite mer här hemma och myst med Vilgot. Granen är klädd och julklapparna ligger under granen, vilket den faktiskt var redan när vi kom i går. Vanligtvis klär vi den dagen före julafton. 
Nu inväntar vi främmande, som enligt tradition kommer på kvällen den 23:e december för att provsmaka julskinkan. Det är då julen verkligen börjar för oss! Glögg, vörtbröd, julskinka, julmust och trevligt sällskap och inväntande av tolvslaget när vi kan skåla för julen. 
Nu är det jul, här i vårt hus! Åh vad mysigt det är! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0