Hemma igen

Nu är jag hemma i Sundbyberg igen. Vi åkte hem i går kväll. På dagen i går åkte jag och hälsade på på jobbet, där jag inte varit på ungefär fyra månader. Det var roligt att träffa alla (av de som jobbade, många var ju lediga). Sen åkte jag in till köpingen och tittade lite på mellandagsrean, men jag hittade inget intressant. Caroline kom sen och mötte upp mig och så gick vi och fikade. 
Sen åkte jag hem (till mamma och pappa). Efter en stund kom en kattkurator som jag hade kontaktat angående Zelda. Det visade sig att Zelda är en trevlig och bra katt, men som bits och anfaller på grund av att hon är understimulerad, eftersom hon är innekatt. Jag fick många bra tips på hur jag kan göra för att hon ska aktiveras mer. Dessutom lärde jag mig många bra och intressanta saker om katter. :) Det var skönt att höra att Zelda är helt normal och faktiskt en väldigt bra katt och att det finns några naturliga orsaker till hennes beteende. Kattkuratorn tyckte till och med att jag är lyckligt lottad som har en katt som Zelda! 
 
När hon hade åkt åt vi middag och strax efteråt kom Lina och hämtade upp mig. Vi packade in mina saker och körde söderut. Jag tog över körningen några mil norr om Uppsala och körde till Sundbyberg. Det var väldigt lite trafik hela vägen, så det var skönt. 
 
I dag har jag i stort sett suttit i soffan framför tv:n hela dan. Dessutom har jag försökt att göra några av de saker som jag fick tips om för Zelda. Det har varit väldigt skönt med en sån här slappdag. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0