Jul jul strålande jul

Åh vad jag längtar till julen! Nu är det 1:a decmber och det är en så mysig månad. Samtidigt som man knappt kan vänta tills det blir den 24:e så vill man inte att det ska gå för snabbt heller för då är det över så snart. 
Det är så mysigt att gå runt i Stockholm nu, med alla ljus som är uppsatta överallt. Det finns så mycket mer att titta på här än i Ljusdal. :) Efter varje gata inne i stan så är det olika ljusdekorationer. Jag vill bara gå och fotografera överallt. Förutom sommaren så är det här kanske den bästa tiden i Stockholm. :) Trots att det inte blir vinter på samma sätt som hemma. Nu har vi ju i alla fall snö här, men det är ju lite slaskigt efter vägarna. Hemma har det i alla fall kommit en massa snö har jag sett på alla bilder hemifrån. Mysigt! 
 
Förresten så har jag bott i Stockholm i tre månader nu. I torsdags var det exakt tre månader sedan flyttlasset gick söderut. Vad snabbt tiden går! 
 
På tisdag ska jag börja på mitt nya jobb. :) Insåg i morse att jag måste komma ihåg att fixa matlåda. Det har jag kommit ifrån lite nu, eftersom jag oftast äter lunch hemma och kan fixa något när det är dags att äta, eller köper lunch ute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0