Julbak och jobb

Efter seminariet i går åkte jag direkt till Emma och Jocke. Vi åkte och handlade, köpte med oss thaimat på vägen hem och efter maten gjorde jag och Emma lite julgodis. En lite annorlunda knäck som var god, lite nyttigare men som inte smakade som riktig knäck. Men den gick ju jättebra att äta ändå. :) Det kanske är bra att göra en nyttigare knäck för till jul blir det ju klassisk onyttig knäck. :) Sen gjorde vi en av mina favoriter som jag upptäckte för ett par år sedan, Mariannetryffel. Det gick inte riktigt lika bra att göra dem som det brukar för Marianne-godisarna ville inte riktigt smälta, men till slut så fick jag nog till dem ändå. Goda blev de i alla fall. :) Sen tittade vi på X Factor-finalen. Kul att Awa vann! Hon är ju så duktig! Hon har varit en av mina favoriter hela tiden. Jag kom hem vid tolvtiden och la mig för att sova direkt. 
 
I morse ringde klockan för då skulle jag åka och jobba. Ovant att jobba på en lördag, men ganska roligt ändå. :) Rätt så lugnt och skönt på jobbet. Vi var 5-6 stycken som jobbade. Jag satt vid en (för mig) ny dator så det tog ett tag innan jag hade kommit igång eftersom det är så mycket som måste installeras och fixas när man inte loggat in på datorn tidigare. Det kändes först som att det gick jättesegt och jag tänkte att jag inte skulle bidra med så mycket, men sen kom jag igång och fick upp ett ganska bra tempo tyckte jag, för att vara så ny, så jag gick hem och kände mig nöjd efter sju timmars jobb (utan lunch). :) När jag gick från jobbet var jag hungrig, så det var lite surt att komma till tunnelbanan och precis se mitt tåg åka iväg så jag fick vänta nio minuter till nästa. 
 
I kväll är det en lugn hemmakväll framför Så mycket bättre och The dark knight rises. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0