Julmarknad på Skansen

I dag mötte jag upp Camilla från min klass, hennes tyska rumskompis och rumskompisens tyska vän som var på besök. Vi träffades vid Skansen för att gå på julmarknad. Vi började med att gå och titta på djuren för att sen gå vidare till marknaden. När vi kom fram till marknaden var jag och Camilla så frusna så vi gick inte så länge. Jag har fortfarande inte lärt mig att det är kallare i Stockholm än i Ljusdal, nollgradigt här kan vara mycket kallare eftersom det blåser mer, så jag tog på mig lite för tunna kläder. Det var mysigt att gå lite på marknaden eftersom jag har velat göra det så länge, men den var inte så speciell som jag hade väntat mig. Vädret gjorde det ju inte bättre, när det blåste och snöade. 
I stället åkte vi in till stan och gick och fikade för att bli lite varma. Sen skulle hon med ett tåg, så jag tog en sväng själv på stan för att handla den sista julklappen. Nu är det färdigt! :) Men det var inte så mysigt att gå på stan för vädret hade blivit sämre. Dessutom var det väldigt slaskigt efter vägarna så jag blev blöt om fötterna, för det gick igenom skorna. 
När jag var klar åkte jag hem och köpte med mig en pizza från frysdisken. :) I kväll har jag lämnat in sista tentan för terminen. Hoppas jag blir godkänd! Är lite nervös att jag har lagt ner för lite tid, eller att jag har varit för trött när jag skrivit den och framför allt när jag gått igenom den. Samtidigt vet jag inte om jag hade fått till den bättre ändå. 
 
Här kommer några bilder från dagen. 
 
Vad ren och fin jag blir nu...
 
Ready for take-off!
 
 
Stockholm by night in december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0