My new job!

I dag började jag jobba på extrajobbet. :) Dagen började inte så bra, eftersom jag lyckades gå upp i fel uppgång från tunnelbanan så jag inte alls visste hur jag skulle gå. Efter att ha irrat runt ett tag hittade jag till slut rätt och då var jag sen! Precis klockan 9.00 klev jag in och anmälde mig i receptionen, exakt den tiden jag skulle vara där. :) Inte en bra början att nästan vara sen på sin första dag. Annars har dagen gått bra. Det har varit roligt och jag har lärt mig en hel del. Trevligt folk jobbar där och det är en skön och lättsam stämning. I början satt jag med en kille som visade mig hur man gjorde några saker. Sen bytte vi plats och jag satt vid datorn resten av dagen, med han bakom mig som såg till att jag gjorde rätt. Men jag tror det gick ganska bra. :) 
 
Klockan 17.00 gick jag därifrån. På väg till tunnelbanan ringde jag Camilla, som hade försökt ringa mig tidigare. Jag trodde hon ringt om skolan, men det visade sig att hon hade biljetter över till en julkonsert på grund av att hennes föräldrar, som skulle ha varit med, inte hade lyckats ta sig hit med tåget. Som tur var, så var konserten på Kungsholmen, nära Fridhemsplan, där jag var när jag ringde henne. :) I stället för att åka hem gick jag därför på ett bagel-ställe och köpte en bagel till middag. Sen mötte hon upp mig och så gick vi till kyrkan där konserten var, med bröderna Rongedahl och en stor kör. :) Den var bra med många fina jullåtar. Efter knappt en timme var den slut så då kom man hem i bra tid ändå (den började redan 18.00). 
 
På väg hem hade jag några minuter över på stationen innan tåget gick, så jag gick och kollade var jag skulle gå för att komma rätt när jag ska till jobbet. Nu vet jag till i morgon. :) Då jobbar jag 8-17. Äntligen ska jag börja tjäna lite pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0