En dag kvar

Nu har vi bara en dag kvar av våran semester, men det är skönt att vi har hela dagen och inte åker med transferbussen förrän i morgon natt.
I går åkte vi på en privat utflykt med en guide till ett berg där det ligger en stor vilande Buddha (14 m lång och 8 m hög). Vi åkte en linbana upp på berget, 1,2 km lång. Till och med jag som inte är höjdrädd tyckte det blev lite småläskigt när vi var så högt upp, men samtidigt var det lite härligt också. :) Efter linbanan fick vi gå en massa trappsteg upp till Buddhan. På utflykten stannade vi även till på några andra ställen också där vi fick intressant information från guiden. Han var duktig och jättetrevlig och glad, men det var ibland lite svårt att förstå honom. Även dom som är duktiga på engelska här är svåra att förstå. Vi var tillbaka på hotellet mitt på dagen och hann lägga oss vid poolen några timmar också.
I morse klev vi upp tidigt för att lägga oss på stranden eftersom det var så fint väder. Efter några molniga dagar vill vi nu pressa så mycket vi kan innan vi åker hem. Dock kanske det blev lite för mycket pressande, då i alla fall jag har bränt mig lite. På eftermiddagen tog vi taxi till de röda sanddynorna som finns här. Det var jättevackert och häftigt med dessa kullar av sand, den mjukaste sanden jag någonsin gått i tror jag. Vi väntade på att få se solnedgången, men tyvärr gick den ner bakom molnen så vi såg inte så mycket. Men det var fint ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0