Hemma igen

Nu har jag varit hemma i några dagar. Men tänk vad svårt det är att komma in i dom vardagliga rutinerna igen, med att planera/laga mat, städa och allt sånt. Det har gått bra att jobba, men redan efter två dagars jobb känns det tungt att det är så långt till augusti. Hoppas tiden går snabbt fram till dess. Jag ska börja kolla efter lägenheter snart. I går var Kristin här på dan. Vi åt semla, kollade på mina bilder från resan och pratade en massa. Sen kom Sandra och vi gick till Adele. Det var trevligt! Vi gick på Stadt och kollade på Swingfly, men hann bara höra tre låtar. I dag har jag och Sandra legat i sängen halva dan, kollat på mina bilder, tittat på Baksmällan 2 och ätit pizza. Mysdag med bästa vännen! Tänkte berätta om sista dagen i Vietnam. Vi låg på stranden så länge vi kunde, ända tills det började duggregna lite sent på eftermiddagen. Vi gjorde oss i ordning och tog bussen till en fiskrestaurang. Men vad var det för buss vi åkte egentligen? Det kom en buss innan vi hade hunnit till busshållplatsen, men jag tittade mot den och busschauffören blinkade med helljuset och jag nickade, så den stannade och plockade upp oss. Där visade det sig att det inte fanns någon bussvärd som tog betalt (som i alla andra bussar) och det satt bara några ryssar i den. Vi frågade vad det var för buss men dom kunde inte prata engelska. Men vi åkte med och ställde oss upp när vi närmade oss restaurangen. Innan vi hoppade av gav vi chauffören lite pengar, men vi hade nog lika gärna kunnat åka gratis. Sista kvällen lyxade vi till det med hummer. Sen promenerade vi tillbaka och shoppade lite efter vägen. Vi gick till My spa och fick massage. Caroline tog ännu en thaimassage och jag tog fotmassage (som gick ända upp till knäna och avslutades med huvud-, ansikts- och axelmassage. Sen gick vi till surfarbaren och drack någon drink samt spelade biljard med en dansk, en norsk och tre estlänningar. Fast dansken och norsken gick nästan direkt. Klockan tolv på natten gick vi mot hotellet och tänkte äta nåt på vägen, men det visade sig att allt var stängt. Men restaurangen på hotellet hade öppet så vi köpte pizza och toast med strips. Halv tre på natten gick bussen från hotellet mot flygplatsen. Jag somnade ganska snabbt men vaknade när vi stannade för en kisspaus. Jag satt kvar på bussen men hade ändå lite svårare att somna om. Efter vägen regnade det och var översvämningar på många ställen. I Saigon åskade och blixtrade det. På flygplatsen var vi fyra timmar före avgång. När vi väl satt på planet hade vi 12,5 timmes flygresa framför oss. Det gick bra men blev lite drygt. Jag hann med att se fyra filmer. :) Jag hann som tur var med det tidigaste tåget hem och 22.20 kom jag fram till Ljusdal där jag möttes av mamma och pappa. Jag gick och la mig direkt när jag kom hem eftersom jag skulle jobba dagen efter. Då hade jag varit uppe i ca 45 timmar och bara sovit lite sporadiskt på bussen och flyget. Jag har haft en underbar semester och är så glad för att Caroline frågade om jag ville följa med. Det har verkligen fungerat bra att resa med henne och vi har kommit överens hela tiden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0