Modell för en dag

Snart måste jag sova, men jag ska skriva om min helg först.
I lördags åkte jag, Erika och Anna till Hudik för att vara modell för en dag. Vi blev sminkade och fotograferade.

 

 

Dom var jätteduktiga som jobbade där. Fotografen jobbade snabbt och visade oss vilka poser vi skulle ha, vilket var bra eftersom man inte är någon modell själv. :) Bilderna blev bra och man kunde köpa dom efteråt. Dock väldigt dyrt, men såna här saker gör man ju inte många gånger i livet och det är ju inte ofta man får så fina bilder på sig själv, så jag köpte fyra stycken.

   

När vi var klara åkte vi till McDonalds och åt och sen åkte vi hem till Anna och spelade Lips (typ Singstar). Mycket trevlig dag. Det slutade med att jag sov över hos henne och fick skjuts hem på söndag morgon.

Då var det dags att åka söderut för att möta upp Emma och Jocke och lämna över Zelda. Mamma och pappa ville inte att jag skulle ut och köra själv eftersom det var snö i luften, så dom skjutsade ner mig. Det var ganska skönt för jag var så trött. Zelda jamade i stort sett hela vägen till Hagsta (ett par mil norr om Gävle) där vi möttes upp. Vi tajmade väldigt bra och kom fram med kanske 3-5 minuters mellanrum. :)
Det var kul att hinna träffa dom en snabbis. Resan med Zelda ner till Stockholm verkar ha gått bra och hon har det bra hemma hos dom. Det känns skönt att jag kan slappna av när jag är utomlands och inte behöva oroa mig för att Zelda är själv mycket. Men det är himla tomt här hemma! Jag gör allt som jag gör annars, för att jag har Zelda. T.ex. vara försiktig när man öppnar dörren så hon inte smiter, lämna toalettdörren öppen och såna saker.

När vi hade lämnat av Zelda åkte vi till ett par som mamma och pappa bor granne med i husvagnen i fjällen, som bjöd oss på fika. Stannade en stund innan det var dags att åka hemåt. Vi stannade och åt middag på Condis. Mycket gott!


I dag efter jobbet åkte jag och Kristin och åt pizza på Salladsbaren så vi hann prata lite innan jag åker. Trevligt!

Nu tror jag att jag är klar inför resan och ska göra mig i ordning och lägga mig. I morgon bär det iväg! Spännande! Jag bloggar kanske nåt när jag är där om jag har möjlighet. Ni får ha det bra här hemma i Sverige!
Vietnam, here I come!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0